Adım Adım Kariyer Gelişim Planı Oluşturma

Kariyer gelişim planı hem çalışan hem de işveren açısından geleceğe yönelik yatırım olarak düşünülebilir. Çünkü sektör ne olursa olsun teknolojik ilerlemeye ve yeniliklere ayak uydurabilen şirketler ayakta kalır. Bu gelişmeler odağında kariyer planlarının oluşturulması donanımlı çalışan kapasitesini artıracağından şirketin gelecekteki başarısında önemli rol oynar. Ayrıca şirket çalışanları kariyerlerine yeni yetkinlikler eklediğinde pozisyonu da olumlu etkilenir ve terfi alması oldukça kolay hâle gelir. Öte yandan sektör konusunda kendini geliştirmiş ya da şirket tarafından gelişim fırsatları sunulmuş bir çalışan da firma içinde her zaman aranan konumdadır. 

Peki kariyer gelişimi planı hakkında bilmeniz gerekenler neler? Kariyer planı oluştururken nelere dikkat etmek gerekiyor? Gelin konuyla ilgili tüm detaylara birlikte bakalım.

Kariyer Gelişim Planı Nedir?

Kariyer gelişim planlaması, İK profesyonelleri aracılığıyla çalışanlara belirli kariyer hedefleri doğrultusunda bir yol haritası çizilmesi anlamına gelir. Basitçe ifade etmek gerekirse, çalışanların mevcut rollerinde, gelecekteki işleri ya da kendileri için belirledikleri uzun ve kısa vadeli hedeflerin bir listesidir. Personellerin yetkinlikleri açısından belirledikleri hedeflere ulaşmak için sahip olmaları gereken çeşitli deneyimleri içerir. Kariyer gelişim planı çalışanları motive etmeye yardımcı olur, morali yükseltir, üretkenliği, kariyer memnuniyetini artırır. Departman içerisindeki organizasyonel hedeflere ulaşma konusundaki duyarlılığı yükseltir.

Kariyer Gelişim Planı Nasıl Oluşturulur?

Aktif yönetim gerektiren CDP her zaman yapılabilecek bir gelişim yöntemidir. İstediğiniz her an başlayabilir ve çalışanlarınızın gelişimlerine destek olabilirsiniz. Tabii ki bir çalışan da bağımsız olarak kariyer planı hazırlayabilir. Bunun için hedeflerin net bir şekilde belirlenmiş olması ve seçeneklerin üzerinde tartışılması gerekir. Ayrıca dikkat edilmesi gereken bir dizi etken de vardır. İdeal bir CDP için şu adımları izleyebilirsiniz:


● Güncel verilerle analiz yapın: Kuruluş içindeki kariyer yolları ve her rol için değerlendirme gereksinimleri hakkında güncel belgeler toplayın. Şirket içinde çalışan ve yöneticilerin şeması yoksa hiyerarşik düzende her bir çalışanı içeren bir şema hazırlayın.

● Konum analizi yapın: Geçmiş deneyimler, doğru beceriler ve çalışanların motivasyonlarını belirleyin. Bu sayede daha rahat analiz yapılır ve hedef belirlenebilir. Kişisel SWOT analizi de bireysel beceriler belirlemek için ideal bir yöntemdir. 

● Olasılıkları gözden geçirin: Çalışanlarınızın eğitim ihtiyaçlarına ve iş tamamlama süreçlerine göre olasılıkları değerlendirin.

● Hedefleri tartışın ve belirleyin: Eksikler ve sahip olunanlar karşılaştırıldığında şirket içi ihtiyaçlar belirlenir ve çalışanlarınızı daha donanımlı hâle getirecek bir gelişim planı oluşturabilirsiniz.

● Yol haritası çıkarın: İdeal olarak giriş seviyesinden kıdemli seviyeye kadar her bir çalışan için kariyer ilerleme tablosu oluşturun.


Dilerseniz kariyer gelişim şablonlarından da yararlanabilir ve çalışanlarınıza anketler yaparak gelişim hedefleri belirleyebilirsiniz. Çünkü kariyer gelişim planı şirket ve çalışanlar dâhil olmak üzere herkesin kazanım sağlayacağı bir uygulamadır. Net hedefler edinmenizi, şirketlerin büyümesini ve çalışanların daha sadık hâle gelmesini sağlar. Tosyalı Holding de çalışan gelişimini ön planda tutar, teknolojik gelişmelere ayak uyduran, yaratıcı, çözüm odaklı çalışan hedefleri ile kariyer gelişim planına önem verir ve çalışan profilini bu yönde destekler.