Güçlü Bir Kurumsal Marka Oluşturulmada Sosyal Sorumluluğun Rolü

Günümüzde iş dünyasının profesyonel deneyimlerle geliştirilmesi ve stratejik adımlarla yönetilmesinin bir sonucu olarak şirketlerin sorumluluklarına yenileri ekleniyor. Kendine özgü vizyona sahip olan ve sürekli iyileştirme politikasını benimseyen şirketler yalnızca üretim ve hizmet kalitesini sağlamakla kalmıyor, etik değerler gibi daha nitel kavramları da gündemine alıyor. Bu bağlamda kurumsallaşma yoluna giren her şirketin “sosyal sorumluluk” gibi önemli kavramları da ayrı bir başlık olarak ele alması gerekiyor. 

Peki sosyal sorumluluk markalar için neden önemli? Hangi projeler sosyal sorumluluk kapsamında değerlendirilebilir? Bu soruların yanıtlarına göz atalım.

Sosyal Sorumluluk Markalar İçin Neyi İfade Ediyor?

Sosyal sorumluluk faaliyetleri bireyleri de kapsadığı için şirketler açısından değerlendirdiğimizde bu kavramı “kurumsal sosyal sorumluluk” başlığıyla ele almamız daha doğru olur. Kurumsal sosyal sorumluluk, şirketler için toplumsal meselelere duyarlılığı ve bu meselelerde “Biz de varız!” vurgusunu temsil ediyor. Bu uygulamaları bir kültür hâline getirmek için öncelikle şirket içinde hayata geçirmek gerekiyor. Böylece şirketlerin kurum dışı sosyal sorumluluk faaliyetlerinde daha güçlü bir duruş sergilemesi mümkün oluyor. 

Çalışanlar için adil ve refah bir çalışma ortamı sağlamak ile tedarikçi, müşteri, resmi makamlar gibi paydaşlara karşı sorumluluk bilincinde bir iş modeli benimsemek sosyal sorumluluğun temelini oluşturuyor. Bu yaklaşım çalışanların şirkete olan bağlılığını artırma, şirket iş hacmini önemli oranda büyütme, iş birlikleri noktasında daha iyi iletişim kurma gibi önemli işlevler üstleniyor.

Şirket dışında ve daha büyük bir çerçevede hayata geçirilen sosyal sorumluluk projeleri ise şirketlerin itibarını geliştiren unsurların başında geliyor. Bu kapsamda kız çocuklarının eğitim ve iş hayatında daha aktif olması, çiftçilerin hava durumundan haberdar olarak işlerini verimli bir şekilde yürütebilmesi, okul öncesi eğitimin daha erişilebilir olması, engelli bireylerin sosyal faaliyetlerle topluma kazandırılması, genç girişimcilerin desteklenmesi gibi amaçlarla hayata geçirilen çeşitli projelerden bahsedebiliriz. Söz konusu projelerin marka imajına olan etkisini belirlemek adına yapılan akademik araştırmalar da sosyal sorumluluk fikirlerinin, tüketicilerin markaya duyduğu güveni ve ilgiyi artırdığını gösteriyor.

Çok Çeşitli Alanlarda Uygulanabilen Projeler

Sosyal sorumluluk faaliyetleri akıllarda daha çok mali boyutuyla yer etse de aslında farklı alanlarda projeler üretmek mümkün. Bir yardım hareketinden çok daha ötesini ifade eden sosyal sorumluluk projeleri eğitim, sağlık, kültür, kaynak kullanımı, hayvan hakları, çevre bilinci gibi çok farklı konularda da büyük yankı uyandırıyor. Bir şirketin yenilenebilir enerji kaynağı kullanımı ile ilgili alacağı bir karar ve bu konuda örnek sergilemesi bile sosyal sorumluluk örneği olarak değerlendirilebiliyor. Ya da çalışanlarını sanatsal aktivitelerle motive etme gibi bir girişim de sosyal sorumluluk niteliği taşıyabiliyor. Küçük ya da büyük demeden atılabilecek her farkındalık adımı toplumsal açıdan etkili olmanın yanı sıra şirketlere “başarılı” sıfatını da kazandırabiliyor.

Tosyalı Holding de iş performansı açısından sektörde gösterdiği gelişimi çeşitli sosyal sorumluluk hareketleriyle desteklemeyi başarıyor. Çalışanlarına, bütün paydaşlarına ve hizmet verdiği tüm topluma karşı önemli sorumluluklarının olduğu bilinciyle; tüm bileşenleriyle daha yaşanabilir bir dünya için elini taşın altına koymayı ihmal etmiyor.